۸ دام یک مدیر تعمیر و نگهداری

 

  1. اتلاف زمان (عدم شناخت زمان مناسب):

این اتلاف که بسیار متداول می باشد و در واحد های تعمیر و نگهداری به وفور مشاهده می‌شود. مدیران و سرپرستان بر اساس یک اشتباه برداشتی، زمان‌مناسب انجام تعمیرات و درجه اهمیت آن را تشخیص نداده و این عدم تشخیص باعث لطمات و نارضایتی در واحد درخواست کننده می گردد.

  1.  اتلاف ابزار و تجهیزات معیوب یا بی کیفیت:

بیشتر مواقع واحدهای انبار و خرید برای صرفه جویی در هزینه ها بر اساس سیاست‌های شرکت، تمایل شدید به خرید ابزارآلات و تجهیزات ارزان قیمت دارند.  این نگاه باعث می‌شود که با خرید ابزارآلات بی کیفیت یا کم کیفیت و بعضاً با کیفیت اما مناسب برای مشاغل (مصارف) خانگی، باعث لطمات زیاد و اتلافات فراوانی گردند.

  1. اتلاف حمل و نقل های غیر ضروری:

یکی دیگر از اتلافات در واحد های تعمیر و نگهداری، اتلاف حمل و نقل است. در واحدهای صنعتی متوسط و بزرگ به علت پراکندگی هایی که در واحدهای مستقر در آن وجود دارد، شما نیاز به حمل و نقل دارید؛ در صورتی که طبق برنامه‌ریزی درست یا مستقر کردن بخشی از نیرو و ابزار آلات در محل های دور دست می توان آن را به شدت کاهش داد. لازم به یادآوری است که حمل و نقل های اضافی(غیرضروری) علاوه بر هزینه های فراوانی که برای واحد تعمیر و نگهداری دارد، باعث افزایش زمان تعمیرات و نارضایتی مشتری و کاهش(افزایش) هزینه می گردد.

  1. اتلاف عدم هماهنگی بین بخشی:

 یکی از اتلافات متداول در واحدهای تعمیر و نگهداری، عدم هماهنگی بین واحد درخواست‌کننده و واحد تعمیر و نگهداری می باشد این جنس اتلاف، غالباً به صورت اعلام یک گزارش خرابی غیرصحیح، نشأت گرفته از عدم مراجعه یا عدم آگاهی واحد درخواست کننده بوده که در صورت بازدید مسئول مربوطه، باعث اتلافات فراوانی می گردد.

  1. اتلاف دوباره کاری ها:

 اتلاف دوباره کاری ها که در این مورد مد نظر می باشد، عبارت است از اینکه افراد و مسئولین به ذهن خود بسنده کرده و برداشت می‌کنند که مخاطب هم همان برداشت را داشته، و بر اساس آن اقدام به عملیات تعمیرات می‌کنند. این در حالی است که واحد درخواست کننده چیز دیگری مد نظر داشته و باعث دوباره کاری می شود.

  1. اتلاف چندگانگی تصمیم گیری:

این نوع اتلاف هم از اتلاف های مدیریتی است. زیرا که در اکثر مواقع کسی یا کسانی که هیچ یا حداقل شناخت از فرآیند تعمیر و نگهداری دارند، در این حوزه وارد شده و باعث تصمیم گیری مکرر و بعضاً متناقض می گردند.

  1. اتلاف نیروی انسانی بی کیفیت:

این اتلاف یکی از مهمترین و به عبارت دیگر مادر همه این اتلافات می باشد. یکی از اصلی ترین و به عبارت بهتر، مهمترین رکن تعمیرات و نگهداری، نیروی انسانی با کیفیت می‌باشد و نفرات حاضر در تعمیرات و نگهداری باید نیروهای با انگیزه، با مهارت و تخصص بالا باشند. زیرا که کار تعمیرات به شدت به شناخت و درک صحیح و تجربه در حل مشکلات نیاز دارد و استفاده از نیروهای بی‌کیفیت باعث اتلاف شدیدی در این واحدها می‌گردد.

  1. اتلاف عدم مستندسازی:

 این نوع اتلاف در اکثر سازمان ها در تمامی لایه های آن مشاهده می گردد. در واحدهای تعمیر و نگهداری به علت اینکه شناخت تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل درست به شدت به داشتن سوابق بستگی دارد، لذا مستندسازی امری ضروری و مهم است. این در حالی است که در واحدهای تعمیر و نگهداری ثبت و ضبط گزارشات و فعالیت انجام یا به طور ناقص انجام می‌شود و یا اصلاً انجام نمی‌شود که باعث اتلاف فراوانی می گردد.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش